drukwerk
Niet alles gaat digitaalNatuurlijk wordt er nog veel drukwerk gemaakt. Soms wil je ergens een brochure achterlaten, je contactgegevens uitwisselen op een beurs of event d.m.v. een visitekaartje, een invulformulier neerleggen, of een jaarverslag maken. Voor een beurs een achterwand laten drukken, een banner of vlag neerzetten. Misschien wil je een logo ergens op laten drukken. Er is veel promotioneel drukwerk, waar even de hand van een grafisch vormgever voor nodig kan zijn. En dit professionele drukwerk, op de juiste manier laten samenstellen en maken is belangrijk.
Het is mijn vak en ik heb al vele brochures, jaarverslagen, labels, stickers en promo materialen enz. met succes laten drukken.
Zou je drukwerk / promomaterialen willen laten opmaken / vormgeven door mij? Neem dan contact met me op.
Visitekaartje
500 stuksVormgeving
- indien logo aanwezig -
♦
3 voorstellen
1 voorstel wordt uitgewerkt
3 correctierondes
♦
Drukwerk-bestand
krijg jij in handen
♦
Drukwerkbegeleiding
Visitekaartje+
500 stuksLogo (eenvoudig), font
kleur & vormgeving
♦
3 voorstellen
1 voorstel wordt uitgewerkt
3 correctierondes
♦
Drukwerk-bestand
krijg jij in handen
♦
Drukwerkbegeleiding
Indien logo en huisstijl aanwezig, dan zal ik o.b.v. deze informatie (kleurspecificaties, fonts, eps bestanden etc.) je visitekaartje vormgeven.
Indien je nog niet in het bezit bent van een logo en een huisstijl, dan heeft dit prioriteit en gaan we deze bepalen. Met dit +pakket krijg je een (eenvoudig) logo, zoeken we het lettertype dat jij mooi vindt voor je teksten en je kop-teksten, en het kleurgebruik voor je logo.

Enkele tips:
- Bewaar de ontvangen originele bestanden en gegevens van je huisstijl altijd goed.
- Laat het kleurgebruik van je huisstijl definiëren als zogenaamde Pantone kleuren, dan heb je een goede standaard, die iedere designer/drukker begrijpt. Hiermee kan je meer consistent je kleuren (laten) reproduceren bij verschillende bedrijven en verschillende media.
- Weet welk font (lettertype) er gebruikt is voor je huisstijl.
- Zorg dat je van je logo het vector-bestand (vector-eps) ontvangt, zodat je het altijd kan vergroten indien nodig. Voor drukwerk zijn bestanden van een hogere resolutie nodig dan online.
- Indien je designer het toestaat, vraag dan het complete Indesign bestand (inclusief fonts - indien mogelijk - en beelden) zodat je vrij bent om later naar een ander bedrijf over te stappen indien je dat wenst. Vaak brengt dit wel wat kosten met zich mee, maar zo houd jijzelf de touwtjes in handen.